Monday, 5 December 2011

dalam suka :D ada DUKA :'(

smalm pukul 2pagi baru sampai ruma . penat lah juga . nie nak story pasal wedding semlm . syok habis . haHa   
aku hari khmis dah gerak g KL . singgah ke AU3 terus ke rawang . then , tido sane jelah kan .  malam sabtu ada berarak , mula2 ingat ada pengapit , upenya last2 minute baru nak cari orang . aduh sengal ar dorang nie . suka wat perancangan last2 minute . last2 ibu aku suruh aku gan abg aku je . haa?? gila ke apa aku jadi pengapit ?? xpernah aku wat benda nie . malu , malu , malu . apa boleh wat , tolong jelah kan . aku pakai baju hitam yang baju raya aku tu abang aku pun sama . hahah , sedara aku yang datang suma cakap ,anak beranak . hahaha  mula lah berarak . haha , jalan main slow lagi , aduh penggatin nie , kaku kaki aku tau jalan lambat2 nie . hahah time merenjis, gan aku2 sekali makcik aku renjis kan . haha 
lepas habis je terus aku tukar baju agak rimas jugak lah kan . ahaha , nak makan tup tup nasi dah habis kurang asam btol . haha terpakse lah makan at kedai mamak mlm2 buta nie . haha 
esok nye early moning dah bangun tau . tolng masak lauk penggantin , potong bawang bagai . pukul 11.30 ibu aku panggil suruh siap . aku cakap wat pe nak tukar baju kang baju kotor lak kan . upenya aku kene jadi penggapit lagi ? haha aduh nie yang aku malas , dah lah panas punya le tarik . haha
aku gan abang pun g lah siap , aku gan abang aku dah siap . penggantin pulak blom siap2 lagi tadi . hawaw punya mak andam datang lambat pulak . family aku sume dah mengamuk . haha takopt pulak aku tengok . dah kol 1 penggantin pun kuar , penggantin ckp aku dah mengalah kan penggantin . hahaha lawak gila, haha . then ,penggantin suma dah turun terus berarak . kena jalan slow lagi . haha weather not too good . main HOT lagi tau tak . aku dah berpeluh2 nie, dah habis suma , aku pun dapat makan gan penggantin juga tau . berbulu je cousin aku suma , hahaha dah bergambar suma . aku terus naik atas tukar baju .  dalm pukul 4 cmtu , ribut pulak tibe2 , khemah sume dah nak terbang dah.. kteowg suma dah lari masuk dalam takut mati punya pasal . hahaah.
 then , ujan turun je terus kteorang turun balik . apa lagi mandi ujan ar . simbah2 air sume .air sirap sume dorang g simbah kan . abg aku g simbah air apa tah , mula2 ingat air teh . upenye2 kuah laksa . pehhh , sumpah bau busuk gila . suma dah bau laksa . gan ibu2 aku suma kena . hahaha
aku cepat2 naik ats takot bilik air penuh kang malas nak beratur2 . haha 
lepas mandi , aku dngar pulak ayah aku punya kawan baik dy meninggal . aduh aku kenal pakcik tu. pakcik tu mmang baik  . meninggal sbb xcident .hmmm .mlm tu jgk ayah aku ajak balik . sedihh :'(
minggu lepas kawan ibu aku . nie ayah aku pulak . lepas nie sape pulak .....xpelah kita hanya mampu berdoa . AL-FATIHAHH...........

No comments:

Post a Comment